Nový atlas bohatství. Kapitola 15.

Shrnutí:
V předchozích dvou kapitolách jsme řešili primární a strategický cíl. Nyní se zaměříme na organizační strategii. Pokud máš nějaké nejasnosti, vrať se úplně na začátek. Tam se začína formovat tvůj primární cíl. A ten potřebuješ postavit na hodnotách. Na to nezapomínej


Kapitola 15. 


Vaše organizační strategie.


I. Klíčové myšlenky:


Podnik nemůže uspět bez organizační strategie. V obchodě je mnoho různých povinností, které majitelé podniků rádi a snadno vynechají nebo ignorují.
    

Začněte přemýšlet o všech pozicích potřebných ve vašem podnikání a rozhodněte o jejich odpovědnosti a jak budou honorovány. Udělejte to pro všechny své partnery-polupracovníky, kterých máte. To je zvláště důležité, aby se partneři uměli rozhodnout co nejdříve o tom, jaká bude jejich vlastní role v podniku, jaké budou jejich pravomoci a závazky  a jak bude jejich práce odměňována. 

III.Otázky pro sebe:

III. Akce:


Pokud na některou z výše uvedených otázek odpovíte „Ne", měli byste začít přemýšlet více o organizací podniku.


Nejdříve uveďte  všechny potřebné pozice pro vaše podnikání, pochopte organizační schéma, která je standardní pro většinu firem. Pak můžete začít stanovovat popisy pracovních míst pro každou pozici-jaké jsou závazky a odpovědnosti každého pracovníka a kdo má podávat zprávy v rámci organizace. 


Jakmile už znáte všechny práce potřebné ve svém podnikání, můžete vytvořit pozici, smlouvu pro každou pozici, napsat do ní své jméno. Pokud  máte partnera, ujistěte se, že si sednete se všemi z nich, abyste se dohodli, jakou pozici bude která osoba zastávat a nechat je podepsat všechny smlouvy na jejich pozice.


Další krok je obzvláště důležitý: Vaše organizační schéma vám bude sloužit jako mapa pro váš začátek vytváření systému podnikání, který nevyžaduje vaši přítomnost. Můžete nahradit sebe systémem, který vytvoříte. Začněte od na konce a zaměřte  se na výsledek-technický aspekt ašeho podnikání. 


Zdokumentujte vše co děláte a testujte různé metody  systematického plnění úkolů tím nejúčinnějším způsobem. 

Vytvořte provozní příručku pro každou konkrétní pozici, popište jak se práce provádí, co je třeba oznámit a jak to oznámit. Až budete hotov s nižší-základní pozicí, přesuňte organizační schéma výše a opakujte totéž pro vyšší pozice. Najímejte lidi, aby pro vás dělali technickou-odbornou práci pro vámi vyplněnou pozici, abyste měli čas pracovat na dalších vyšších pozicích.


Jakmile vyplníte celou organizační strukturu, máte vytvořen  

systém podnikání!

Nyní máte jistotu, že to víte implementovat způsobem, jakým chcete, aby vaši zaměstnanci pochopili, co mají dělat. A vy přemýšlejte o způsobu jak to hladce spustit. Toto jsou povinnosti manažera.


...

další novinky

Příliš morálky nám může uškodit?

Proč potřebujeme zcela nový atlas?

Máš pocit, že jsi nějaký jiný? Tak je to pro tebe. Patříš mezi necelé 2% po...
Číst více
Jak rozvinout svou vizi?

Jak rozvinout svou vizi?

Začni a nech se vést vlastní vizí. Postupně to všechno sestavíš.
Číst více
Systém jak má být.

Zvu Ťě - Pozývam Ťa

Společnost nestojí na tom, co oficiálně víme, co nám je řečeno, ale na tom,...
Číst více
Stratégie systému.

Nový atlas bohatství. Kapitola 19.

Nový pohled na bezbolestný postup budování firmy, který je v souladu se sou...
Číst více
Vaše marketingová strategie.

Nový atlas bohatství. Kapitola 18.

Nový pohled na bezbolestný postup budování firmy, který je v souladu se sou...
Číst více